Moederhart vol rouw en liefde

Home > Info > Boeken Patiënten, naasten en nabestaanden > Moederhart vol rouw en liefde
In dit boek vertelt Elsbeth Kuysters hoe ze verder leeft met de rouw om haar dochter Sara, die op zeventienjarige leeftijd er zelf voor kiest haar leven te beëindigen. In een persoonlijk verslag beschrijft ze niet alleen, hoe ze omgaat met haar diepe verdriet nadat ze haar enige kind verloor, maar geeft ze haar dochter ook een gezicht.

Sara’s worsteling is niet uniek en staat symbool voor vele andere jongeren. De schrijfster hoopt met dit boek anderen te raken en de hand te reiken, en ook hulpverleners en familieleden te laten zien, wat er in iemand omgaat die zich maar moeilijk thuis voelt in deze wereld. Het boek bestaat uit afzonderlijke hoofdstukken die samen een collage van rouw vormen, ter inspiratie en ondersteuning voor anderen. Het is vlot geschreven met soms een vleugje humor. De woorden raken je in het hart en het is voelbaar dat na overlijden de liefde en verbinding blijven voortbestaan. Daar verandert de dood niks aan.

Het boek eindigt met het mental health project voor jongeren van Sara. Inmiddels is de Stichting Saarisnietgek opgericht. Meer informatie hierover, zie https://www.saarisnietgek.nl/

Lees meer over dit boek »

‘Laat me gaan’

Laat me gaan geeft inzicht, informatie, herkenning en troost aan mensen met psychische aandoeningen, die euthanasie overwegen en aan hun naasten. Tevens biedt het hulpverleners inzicht in de afwegingen en worstelingen die er bij artsen kunnen leven tijdens een euthanasietraject en geeft het als een soort handboek alle informatie over het doen van een second opinion en een euthanasietraject.

Lees meer over dit boek »