Moeders springen niet van flats

Home > Info > Ervaringsverhalen > Moeders springen niet van flats

De moeder van regisseur Elena Lindemans worstelt al lange tijd met een ondraaglijk psychisch lijden als ze om euthanasie vraagt.

Het verzoek wordt niet in behandeling genomen. In de indringende documentaire  Moeders springen niet van flats  gaat Elena terug naar de wanhoopsdaad van toen. Waarom konden of wilden haar artsen haar toen niet helpen? Zouden ze dat nu wel hebben gedaan? Hoe tekende die sprong de levens van haar familieleden en van de anonieme toeschouwers zoals de bewoners van de flat? Het resultaat is een confronterende zoektocht die uiteindelijk een eerbetoon oplevert aan een vrouw, een moeder… die geen andere uitweg zag.
De documentaire werd in 2014 uitgezonden, en is in nog steeds één van de meest gewaardeerde documentaires van 2Doc.